معرفی بهترین ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاله isi و نحوه چاپ آن لازم است تا مطلب زیر را مطالعه کنید.

اگر بخواهیم نامه پذیرش را به صورت دقیق و مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که بعد از آن که مقاله isi خود را به یک ژورنال میفرستید و پس از آن که مراحل داوری آن سپری می شود به شما که نویسنده آن متن هستید، نامه پذیرش ارسال می شود. در واقع اگر نوشته شما چه در نسخه چاپی و چه در نسخه الکترونیکی پذیرفته شده باشد، این نامه را دریافت خواهید کرد.
برای تعریف دعوت نامه باید بگوییم که شما قبل از ارسال مقاله خود، یک نامه از یک مجله دریافت می کنید، این کار در واقع یک دعوت نامه برای شما می باشد و از شما برای ارسال نوشتارتان به آن ها دعوت شده است.

پذیرفته شدن مقاله از یک ژورنال غیر معتبر و جعلی

مجله هایی که معتبر و قانونی هستند به نویسنده مقاله ای که هنوز نوشته خود را ارسال نکرده است، نامه پذیرشی را ارسال نمی کنند. اگر ژورنالی چنین کاری را انجام داد و از شما تقاضای پول و هزینه برای چاپ مقاله کرد بدون آن که شما نوشته ای را برای آن ها ارسال کرده باشید، بدون شک بدانید که آن مجله هیچ اعتباری ندارد و جعلی می باشد.
بسیار اتفاق افتاده که ژورنالی ادعا کرده است که در صورت پرداخت پول، نوشته به صورت تصمینی در نسخه بعدی به چاپ می رسد و بعضی از نویسندگان و پژوهشگرانی که تازه کار هستند، به دام این افراد افتاده اند. این فریب خوردن بیشتر در افرادی می باشد که محدودیت زمانی دارند و تمایل دارند که هر چه سریع تر از مزایای به چاپ رسیدن نوشتار خود در رزومه تحصیلی بهره مند شوند پس به این مجلات اعتماد می کنند و سرمایه زیادی را از دست می دهند.

قبل و بعد از ویرایش مقاله چه اقداماتی انجام دهیم

از متن خود فاصله بگیرید

انجام این کار بسیار مهم می باشد زیرا که اگر بالافاصله اقدام به انجام ادیت کنید به دلیل این که با متن خود آشنا هستید و کاملا در ذهن خود آن را حفظ می باشید، امکان دارد که اشتباهات را نبینید. بنابراین به شما پیشنهاد می شود که حتما چند روز تا چند هفته بعد اقدام به انجام اصلاح نوشته خود کنید زیرا در این صورت دقت کافی و ذهن آماده تری خواهید داشت. برای این کار می توانید از دیگران نیز کمک بگیرید تا شما را برای انجام ویرایش صحیح یاری کنند.

انجام اصلاح را برای خود آسان کنید

این گفته بدین معنی می باشد که شما باید بررسی کنید که آیا کار ویرایش در کامپیوتر به صورت تایپ شده برای شما آسان تر می باشد و یا این که آن را به صورت چاپ شده تبدیل کنید، راحت تر هستید. دقت به این امر سبب می شود که توجه لازم را داشته باشید و با لذت کافی کار خود را انجام دهید.
سعی کنید مقاله خود را به طریقی تبدیل کنید که بتوانید این تصور را داشته باشید که نوشته کاملا جدید است زیرا در این صورت بسیار راحت تر می توانید بر روی آن تمرکز کنید. برای مثال سایز نوشته ها، رنگ ها، استایل ها، فاصله ها و مانند این ها را تغییر دهید.

طریقه رفرنس یا منابع نویسی صحیح

بخش پایانی هر مقاله را منبع ها یا رفرنس ها شامل می شوند که بسیار قسمت مهمی می باشند و در نوشتن آن ها تمامی نکات لازم را باید مد نظر قرار دهید. هر ژورنال روش خاص خود را در این زمینه دارد بنابراین شما پیش از این که اقدام به نوشتن این بخش کنید، لازم است چند متن چاپ شده در آن ها را مطالعه کنید و اصول این کار را نیز باید در بخش اطلاعات نویسندگان که در سایت آن مجله موجود می باشد، به دقت بخوانید.

آیا در صورت عدم منبع نویسی صحیح،مقاله رد می شود

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد. بخش منابع برای تمامی مجله ها از اهمیت بالایی برخوردار است و آن ها یک به یک اقدام به بررسی معتبر بودن منبع ها می پردازند و همچنین آن ها را در گوگل اسکولار نیز چک می کنند.
به صورت کلی باید بدانید که منابع شما در اکسپت و یا رد شدن بسیار موثر هستند و عدم رفرنس نویسی صحیح یکی از دلایل رد نوشته شما می تواند باشد. بنابراین اگر شما تمایل دارید که به چاپ مقاله isi خود در بهترین ژورنال بپردازید باید تمامی نکات لازم در این زمینه را به خوبی رعایت کنید.

نکات مهم در نوشتن منابع

1.    تمامی مرجع هایی که به آن ها اشاره می کنید باید به صورت چاپ شده در دسترس باشند.
2.    رفرنس ها را به ترتیب حروف الفبا ذکر کنید زیرا در غیر این صورت امکان دارد که منبعی را اشتباها دو بار تکرار کنید.
3.    اگر شما قبلا مقاله isi در همین زمینه نوشته اید، نباید تمامی آن ها را ذکر کنید. تنها یک یا دو مورد مهم تر از آن ها را نام ببرید.

  • ۹۸/۰۴/۰۱
  • nikoo2020 nikooii