معرفی بهترین ها

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت به عنوان استاندارد درمان بی دندانی در نظر گرفته می شود. تعدادی موارد قطعی عدم تجویز ایمپلنت وجود دارد ولی در عین حال بیماری هایی هم وجود دارد که ایمپلنت را می توان کار گذاشت ولی شانس شکست آن بالا تر می رود.

این بیماری ها شامل:

  1. دیابت.
  2. پوکی استخوان.
  3. لوسمی.
  4. بیماری های استخوان.
  5. بیماری های نقص سیستم ایمنی.

منتها درجه عدم تجویز آن ها نسبی است و شدت بیماری و کنترل آن تاثیر به سزایی در موفقیت ایمپلنت دارند پس یک سری بیماری وجود دارند که بدون توجه به کمیت و کفیت مناسب استخوان بر روی موفقیت ایمپلنت تاثیر می گذارند. برای مثال شرایط پزشکی که بر روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارند و یا ضعیف شدن سیستم ایمنی در اثر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بسیار تاثیر گذارند.

پیوند یک ارگان معیوب یا یک ارگان سالم پدیده ای است که در نیمه دوم قرن بیستم شایع شد. بیمارانی که کاندید پیوند عضو می شوند دارو های پیچیده ای دریافت می کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می کند و آن ها را مستعد به عفونت و در مواردی تومور می کنند. به علت همچین ریسکی انجام ایمپلنت در این بیماران زیر سوال است.

به علاوه پروسه ی استخوان سازی و همچنین عملکرد سلول های استخوان ساز (اسئوبلاست) کاهش می یابد و باعث تحلیل استخوان و در مواردی پوکی استخوان می شود. این عوارض جانبی می تواند باعث شکست درمان ایمپلنت شود. البته شواهد بسیار کمی درمورد نتیجه ی درمان های ایمپلنت در بیماران پیوند شده وجود دارد. بهتر است آموکسی سیلین ۱ گرم یک ساعت قبل شروع شود و تا ۸ روز بعد ادامه یابد (هر ۸ ساعت ۱ عدد) بر بهداشت دهان بیمار نیز باید بسیار تاکید شود و به مدت ۴ هفته هم روزی ۲ بار از دهان شویه کلورهیگزیدین استفاده شود .

به بیمار باید توصیه شود در صورت وجود هر گونه مشکل درد شدید یا خون ریزی یا مشکلات مخاطی سریعا به متخصص ایمپلنت مراجعه کند. از پروتز های متحرک به هیچ عنوان تا زمان جوش خوردن ایمپلنت نباید استفاده کرد. بهتراست در این بیماران در فک پایین حداقل ۳ ماه و در فک بالا ۶ ماه برای جوش خوردن کامل ایمپلنت صبر کرد و پس از گذاشتن پروتز هم باید در زمان های ۶ ماهه بیمار را مرتبا ملاقات کرد.

علل از دست دادن کبد چیست؟ سیستم ایمنی بیماران پیوند کبدی چگونه است؟

  1. سیروز الکلی.
  2. سیروز به علت هپاتیت سی.
  3. سیروز اسکلروزه.
  4. سرطان کبد.

تضعیف سیستم ایمنی به علت تغییر توانایی بدن در پانچ به باکتری ها باعث ایجاد مشکلات بافت های نرم اطراف ایمپلنت می شود. همچنین احتمال ایجاد سرطان ها و پیشرفت آن ها در این افراد بیشتر است اگر چه استفاده از کورتون های سیستمیک در اکثر این بیماران معمول است آن ها دارای اثرات جانبی مخربی مثل تاخیر در التیام زخم ها می باشد و علت آن هم تداخلات با التهاب و تکثیر فیبروبلاست ها و ساختن کلاژن و رگ ها می باشد.

دکتر آریام بهترین متخصص ایمپلنت در دندانپزشکی کسرا به کاشت ایمپلنت می پردازد.

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • nikoo2020 nikooii