معرفی بهترین ها

  • ۰
  • ۰

در مورد علائم طبیعی تورم انگشت ها صحبت کردیم، حال در این مقاله با ما همراه باشید تا با عوامل غیر طبیعی آشنا شوید. ممکن است پارگی رباط یا پیچ خوردگی انگشت باعث ایجاد تورم شود. جا به جایی یا شکستگی استخوان هم می تواند چنین حالتی ایجاد کند. اگر آسیب وارد شده خیلی جدی نباشد می توانید استراحت کنید و از کمپرس یخ استفاده کنید. اجازه دهید متخصص ارتوپد شما را معاینه کند و به فیزیوتراپیست ارجاع دهد.  در این صورت، می توانید جلسات فیزیوتراپی در منزل را آغاز کنید.

 عفونت، سه علت شایعی که منجر به تورم انگشتان می شود:

-عفونتی که در اثر هرپس ایجاد می شود.
-نوع عفونت خاصی که در اثر فعالیت انواع خاصی از باکتری ها و قارچ ها روی ناخن ها ایجاد می شود .
-فلون یا نوع خاصی از عفونت که منجر به تورم انگشتان می شود.

عفونت های مفصلی و تورم انگشتان

مثل روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتویید که باعث ایجاد تورم، درد و خشکی در مفاصل می شود که معمولا هم در اولین بند انگشتان دست و در هر دو دست ظاهر می شود.
بیماری پسوریاتیک هم منجر به تورم مفاصل و انگشتان می شود و یک سری اثرات خاص روی پوست دارد و به پسوریازیس معروف است که به مرور باعث تخریب مفاصل می شود و هنوز درمان قطعی ندارد.

نقرس و متورم شدن انگشت ها

نقرس معروف بیماری مردان پولدار است. مردانی که گوشت، غذاهای دریایی و الکل زیادی مصرف می کنند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. بیماران مبتلا به نقرس معمولا انگشت شست پای متورمی دارند البته سایر انگشتان و مفاصل بند انگشتان هم می تواند متورم و دردناک شود. یک سری دارو های خاص می توانند این بیماری را تا حدود زیادی کنترل کنند و از حملات بیشتر جلوگیری کنند.

فیزیوتراپی در منزل با طب نو. برای کاردرمانی در منزل نیز با ما تماس بگیرید.

درمان دارویی برای کاهش ورم انگشت

بعضی داروها مثل:

-یک سری دارو های مسکن درد مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن
-استرویید ها
-دارو های ضد درد مثل گاباپنتین و پرگابالین
-یک سری دارو های کنترل دیابت و فشار خون
-درمان و تعدیل هورمون ها با استروژن و تستسترون

این ها دارو هایی هستند که به طور کلی برای کنترل و کاهش تورم انگشتان استفاده می شود، دارو را فقط با تجویز پزشک معالج استفاده کنید.

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • nikoo2020 nikooii